Zaufanie i współpraca procentują!

Rozmowa z Grzegorzem Baryckim, Prezesem Zarządu BMI Braas.

Marka Braas już po raz czwarty z rzędu została uznana za lidera rynkowego w kategorii „Pokrycia Dachowe Ciężkie” według Rankingu Budowlana Marka Roku 2019. Czy spodziewali się Państwo ponownie tej nagrody?

– Bardzo liczyliśmy na ten tytuł i ogromnie nas on ucieszył! Niezależne badania nigdy nie dają przecież gwarancji, że ankietowani spontanicznie wybiorą właśnie tę markę, nie inną. Produkcja materiałów dachowych w Polsce stoi na wysokim poziomie. Jeżeli Braas jako marka przychodzi do głowy wykonawcom jako pierwsza i najlepsza, oznacza to, że ciężko na nią pracowaliśmy – od działu produkcji, poprzez dział wsparcia technicznego, po marketing i sprzedaż.

Co, Pana zdaniem, doceniają wykonawcy w produktach marki Braas?

– Wierzę w to, że doceniają bardzo wysoką jakość naszych produktów, dążenie do perfekcji i nadążanie za trendami rynkowymi. Piękny, dobrze kładący się produkt pomaga tworzyć domy i budynki, które stają się referencją dla dekarza i ułatwiają mu zdobywanie kolejnych klientów.

Ale dla nas równie ważna jest codzienna współpraca z wykonawcami, m.in. w ramach programu SUPERDEKARZ, jak i Certyfikacji Braas. Szkolenia produktowe, spotkania, rozmowy – to wszystko przynosi obu stronom wiele korzyści.

Jakimi kryteriami kierują się ankietowani wykonawcy w badaniu Budowlana Marka Roku?

Jak wspominałem, podczas wyboru marek uczestnicy badania nie kierują się wcześniej przygotowaną listą kandydatów, lecz samodzielnie i spontanicznie wybierają i wskazują producentów w oparciu o trzy kryteria. Są to: częstotliwość stosowania marki, dostępność na rynku oraz relacja jakości do ceny. Wspomnianym wyżej trzem kryteriom przypisuje się odpowiednie wagi, które zsumowane składają się na ostateczne wyniki rankingu. Dlatego też ranking „Budowlana Marka Roku” obiektywny i dla uczestników rynku budowlanego i jednocześnie dla inwestorów informując ich o najlepszych produktach dostępnych na rynku.

Podsumowując, dobre i szczere relacje z Wykonawcami to recepta na sukces rynkowy?

Taką mieliśmy od lat strategię i, jak widać, ona nie zawodzi. Między nami istnieje symbioza. Słuchamy wykonawców, motywujemy ich do podnoszenia sobie zawodowej poprzeczki i jesteśmy otwarci na nowe pomysły. Mamy za sobą 10 lat programu Superdekarz i muszę przyznać, że dobrze nam ze sobą.

Pragnę jeszcze raz gorąco podziękować wykonawcom używającym produkty Braas za zaufanie i wybór, nie tylko w codziennej pracy, ale również w tak ważnym wizerunkowo badaniu jak „Budowlana Marka Roku”. W tym roku damy z siebie jeszcze więcej!