Poradnik Superdekarza – cz. 4; Bądź mentorem!

W naszym badaniu aż niemal 65% osób twierdziło, że decyzję o wyborze dachu podejmowało już w trakcie budowy. To duża szansa dla wykonawców, ale również wyzwanie edukacyjne.

W badaniu pojawiło się pytanie o znajomość zalet zastosowania oryginalnego systemu dachowego. Aż 34% ankietowanych dowiedziało się o nim od dekarza lub sprzedawcy i zdecydowało się na zainwestowanie w system od jednego producenta, który gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie dachu i dopasowanie wszystkich jego elementów. Niestety, aż 56% nie wiedziało o takim rozwiązaniu: 23% takie zalety nie zostały im przedstawione (ale mają ich świadomość), aż 33% ankietowanych nie wie, czym jest „system dachowy”. Zaledwie 10% jest świadoma korzyści płynących z wyboru rozwiązań systemowych, ale podjęła inną decyzję z uwagi na ograniczony budżet. Ten ostatni wynik świadczy o tym, że klienci nie wiedzą, iż Gwarancja Systemowa nie stanowi dodatkowego kosztu – wystarczy bardziej świadomie dobrać akcesoria i np. do nich tańszą dachówkę albo prostszy projekt.

Czy warto poświęcić czas na edukowanie klientów? Odpowiedź znaleźliśmy w kolejnym pytaniu: „czy gdyby wcześniej zaproponowano ci gwarancję na system dachowy, prawdopodobnie skorzystał(a)byś z tej opcji?”. Aż 44% osób potwierdziło, że tak, bo „wolą minimalizować ryzyko kosztów ewentualnych napraw dachu w przyszłości”. 38% byłoby zainteresowane poznaniem szczegółów oferty, a jedynie 18% nie podjęłoby decyzji o wyborze dachu z gwarancją, ponieważ nastawiły się na budowę domu niskobudżetowego. Dla przypomnienia: Gwarancja Systemowa Braas gwarantuje funkcjonalność nie pojedynczych produktów, ale całego systemu dachowego Braas przez 15 lat. Znaczy to, że przez ten okres wszystkie produkty Braas objęte gwarancją systemową nie stracą swoich parametrów technicznych i będą w pełni spełniały swoją rolę na dachu.

Wniosek? Dekarze mają wiele do zrobienia w kwestii edukowania inwestorów na temat różnych elementów dachu, aby pomóc im w wyborze najkorzystniejszej opcji. Inwestorzy chętnie wysłuchają informacji o nowych technologiach oraz propozycjach rynkowych, które mogą sprawić, że dach ich domu będzie trwalszy i bezpieczniejszy. Bądź dla klienta mentorem, a dużo trudniej będzie mu kwestionować jakość wykonanych prac i poziom zadowolenia będzie zdecydowanie wyższy.