Poradnik Superdekarza – cz. 3: Czym ujmiesz klienta?

Ankietowani zostali zapytani o to, co najbardziej pozytywnie zaskoczyło ich w pracy dekarzy. Ci, którzy nastawieni są na spóźnienia ekip budowlanych, byli zaskoczeni szybkością i terminowością wykonania prac. Wielu inwestorów zdecydowanie zwraca uwagę na czystość na budowie – w trakcie i po zakończeniu prac! Ankietowani doceniają też stały kontakt z wykonawcą, jego uczciwość (brak ukrytych kosztów, realizowanie umowy) i odpowiedzialność (przyznawanie się do błędów i poprawki na własny koszt). Dostrzegają, gdy ekipa szanuje zakupiony materiał i nie doprowadza do sytuacji, gdy klient musi dokupować zniszczone czy brakujące produkty.

Choć „nie szata zdobi człowieka”, inwestorzy zwracali uwagę na jednolite uniformy ekipy (profesjonalny wygląd, czysty i oznakowany nazwą firmy samochód) oraz nowoczesność w pracy. Pan Krzysztof napisał:  „Było mi miło kiedy na mojej budowie pojawił się dekarz z fachowym sprzętem. Poza piłami, wyrzynakami gilotynami używał dźwigu i wyciągarki. Sąsiedzi wyglądali co rusz z podziwem przez okna”.

Niemal każdy, kto buduje dom, chce rozumieć cały proces budowy, by móc ją kontrolować. Większość ankietowanych oceniając pracę dekarzy na różnych etapach budowy mocno podkreśla możliwość rozmowy z dekarzem i cierpliwość w odpowiadaniu na pytania. Jak napisał pan Krzysztof: „Bardzo zaskoczyła mnie szybkość działania, dokładność oraz propozycje rozwiązań np. przy rynnie – czy mają być haki doczołowem czy nakrokwiowe, i wiele innych propozycji, jak co ma wyglądać”. Z kolei pani Justyna napisała, że zaskoczyła ją otwartość na zadawane pytania: „Chęć pełnego wyjaśnienia nurtujących mnie zagadnień, tłumaczenie każdego etapu prac, informowanie o jej wartości oraz szukanie wspólnych rozwiązań”.

Wniosek? Inwestorzy podkreślają, że nie lubią tzw. cwaniactwa i intuicyjnie wyczuwają, czy dekarz chce dobrze wytłumaczyć problem, aby inwestor podjął najlepszą dla siebie decyzję, czy też chce wykazać, że inwestor jest ignorantem. Najpierw wysłuchaj, jak wyobraża sobie swój dom klient, potem proponuj to, co najbliżej odpowiada tym wyobrażeniom lub co może je wzbogacić.